Thursday, January 20, 2011

Biar lah Aku Bawa Diri dari segala persengketaan ini....

Perlu kah yang lemah ditindas bagai tiada perasaan.? Patut kah yang sedang diamuk perasaan bermaharaja lela mentempiaskan amukan amarah...? Kenapa yang kerdil perlu menjadi mangsa...? Begitu tidak adil ke dunia atau yang diam terlalu berlembut hati membiarkan semua yang terjadi sedangakan ianya sedikit pun tidak dipedulikan oleh orang yang disayangi...mengapa terlalu lupa dengan perasaan orang lain dan mementingkan kepuasan diri sendiri..bukankah kematangan mengajar kita mengutamakan orang lain dari mengikut kepuasan nafsu sendiri...


Salahkah aku berdiam diri andai itu dapat menjauhkan aku dari persengketaan..biarla aku membawa diri agar tiada yang sakit hati..walaupun diri terluka biarla aku saja yang mengubati kerana itu lebih baik dari mengharapkan simpati dan dibebani oleh rasa tidak puas hati..aku juga punya perasaan marah, sedih, kecewa dan terluka macam semua manusia, tapi mungkin saja korang lupa sebab aku tidak pernah bersuara..buat apa menambah minyak pada api yang tengah marak menyala biarkan lah aku menjadi sekadar angin yang berlalu dari terus memusnahkan segala apa yang telah terbina sebelumnya..aku sedar..hadirnya aku dalam hidup dan persahabatan korang hanya bagai api dalam sekam....akulah penimbul masalah!! akulah penyebab sengketa....semua salah aku......aku berdiam selama nie bukan sebab aku takut bersuara tp aku mahu lihat seberapa jaoh masalah nie....yeah perkara nie dah berlaku dan jelas nampak segala punca masalahnya...yup biar aku bawa diri dari terus ditikam dri blakang.......






"Friendship is delicate as a glass, once broken it can be fixed but there will always be cracks"

No comments: