Sunday, March 20, 2011

pengalaman mengajar kita kepahitan kehidupan...

selamat pg semua...hahaha dah 3.oo AM...memang pg betul nie aku update blog....
selame nie aku senyap sepi xupdate2 blog nie sebab aku dah dapat keje gak!! nak tau aku keje mane???
okay...act aku keje kat MCD segamat jew....rasenye semua tahu this worldwide resturant nie and tak susah pun nak cari dye kat segamat nie...betul2 tengah bandar segamat berhadapan dengan pavilion segamat...opsss.....billion segamat...mcd nie open 24 hours.
disebabkan 24 hours la aku jarang on9 jarang update blog...sebab mase-mase aku memang terhad...aku nak kene pandai gune mase dgan cermat....semenjak aku kerja dekat sini,banyak benda yang aku belajar dari kerja mengemas meja hingga ke kitchen semuanya diajar dengan penuh tertib....as a crew...kiteorg semua diajar bekerja dalam satu keluarga and teamwork nie sangat penting sebab kite nak serve yg terbaik untuk customer...mesty korang penah tengok kan kelam kabutnye crew MCD buat keje....yeah kite ade target mase untuk setiap customer yang datang makan sini....yang cambestnye kat sini adelahh manager yg 1 kepale and sporting sangat....kerja pun xd tekanan sebab kite bebas buat kerja n boleh la jugak borak2....kat sini gak aku belajar law masa kita handle product(food) dan kebersihan ...kualiti product dan kebersihan adalah perkara paling penting kat store nie.. sebab ini soal makanan...kite xbleh main2 sebab kalau customer makan then dye down kite buleh kene saman....setakat nie je aku buleh cite pasal mcd nie....sebab aku xleh suka2 post entry pasal mcd nie...hope i can write more bout my job relate my life...sape2 yg g mcd segamat tegur2 la aku yeww...nizam... salam


maaf dye bukan pakcik sy yeww... :)


No comments: