Saturday, March 19, 2011

demam panas!!!!

huhuhuh aku kene demam panas lah!!!! omg seksa gila tahan sakit kepala,running nose,sakit tekak,bdn pun sakit2...aduh2 nie mungkin sebab aku dah lame xkene demam n xckup tdo kot...tp memang sakit lahhh...haish dah sebotol 100+ aku teguk nie...tp still panas...huhuhuh.
dari yg aku dapat dari pakcik wiki nie...demam nie berpunce dari peningkatan titik set pengawal suhu badan .Peningkatan pada titik set ini mencetus ton otot dan menggigil....umumnye kite tahu yg suhu badan kita nie adalah  36.5–37.5 °C..
semasa suhu meningkat juga kita akan merasa sejuk walaupun suhu badan kita meningkat dan kita akan merasa panas ketika bdn kita mencapai suhu yg kekal...ini berpunca dari tindak balas menangani jangkitan bacteria atau virus...
so....kite kene banyak minum air supaya air dlm badan kita nie cukup untuk mengawal suhu bdn....lebih baik minum 100+..
btw korang doakanlah aku cepat elok.....sakitt niee...huhuhuhu 





kene minum 1 karton 100+ kot baru demam elok huhuhu....


No comments: